世界已很亂

我啲entry一般assume咗讀者有一定嘅理解能力同邏輯基礎,所以響批評嘅時候唔會對所有方面逐樣解釋清楚,不過就上一篇引來新浪微博同面書嘅評論,我覺得有需要就鄧萃雯嘅言論以語言上的含意再理解一次,如果聽咗嗰段訪問、再反思其說法都仍然唔覺得有問題,恕我無能力逐一回應你們的defence。而,如果真係好似你地開口埋口講所謂「個人想法」、「沒有對錯」,你們不就當這些是我的「想法」好了,何必走到我面前說「她哪有錯」。

 

全用鄧萃雯的例子不好,大家都麻木了,我們改一改主角:

 

「演員有社會責任,世界已很亂,

不應推崇及鼓吹內地人的事」

覺得沒有共鳴的話,可把間著的紅色字改成其他 非 負 面 的身份:香港人、黑人、女人、醫生、教師、清潔工人、郵差等等

 

開始看見問題了嗎?

我們再一步簡化一點:

 

「演員有社會責任,不應推崇佛教

這次把間著的紅色字改成其他 非 負 面 的事物:音樂、愛情、運動、烹飪、美術等等

 

咁仲唔係歧視、仲唔係以「社會責任」名義支持個人厭惡?

 

要注意,呢兩個實驗要用非負面嘅身份同事物進行,因為當我地放入負面身份同事物,呢類句子聽起來即刻好啱喎!咁代表咗咩呢,代表除非鄧萃雯(或你)覺得同性戀係負面,否則佢唔會咁講;除非佢(或你)有偏見,否則佢唔會視同性戀係負面。

 

再講到鼓吹問題,不見得響個對話係relevant,無論邊個大領域嘅故事都可以有因為編劇差而「鼓吹」了不應鼓吹的風氣,但絕對不是領域本身的問題,哪怕是直片、攣片、bi片或其他愛情片,哪怕是福音片、鬼片、外星人片或其他鬼神科幻片,寫得不好的話,都有鼓吹做壞事的可能。「如果劇不鼓吹___的話,我是不會拒拍的」一類說話,若她不覺得同性戀是壞事,會說嗎;你會否說《羅密歐與茱麗葉》在「鼓吹」異性戀?你會否說《金枝慾孽》在「鼓吹」穿古裝?她個人來說,若是因為信仰或其他原因選擇不拍某類戲,那我們能理解,okay,你不想拍 關 於 同性戀的戲,那和社會責任、世界亂不亂有何關係?

 

如果任何一個你覺得同性戀本身確是壞事,如果你認為她即使覺得同性戀是負面 也 沒 有 歧 視 ,我只好當自己白說了;在此送上無限祝福和片段:同性戀在道德上有什麼錯

 

UPDATE: 世界已很亂 2

 

“NO OFFENCE, TANG" MEME ALBUM

    • lesgay
    • 一月 25th, 2012

    見到你要如此解釋和澄清自己,想同你講一聲辛苦你了。我呢兩日咁巧有睇你關於鄧萃雯的文,覺得很有point,也覺得你做的相片好搞笑,只不過因為我平時唔睇電視,便沒有在此留言。

    既然我唔睇電視,為何會睇你這些文?咪因為我係同性戀囉。我覺得同性戀好正面架:gay 呢個字本身就有「快樂」的意思。

    D電視劇集夠成日推崇異性戀、鼓吹勾心鬥角啦,又唔見D演員對此說三道四!

    加油!

    • Blovebb
    • 一月 26th, 2012

    Hey I love your blog ! Keep it up!
    Don’t be upset with those comments, just write whatever you think is right, by the end, it’s your blog not theirs.

發表迴響

