港鐵 心繫生活送你一程

 

 

呢兩個員工廣告效果的確不錯,響故事表達方面屬好睇,甚至要讚第二個嘅對白;問題(同其他更多更好睇嘅廣告一樣)在於佢地唔係故事,而係 廣 告 。廣告要表達嘅信息同大企業嘅意圖同事實相唔相乎,大家大概心中有數,而家唔講呢啲,講呢set廣告隱藏咗咩意識,兩個出事位都響最後。

 

第一個:響講完「就算過時過節冇假放都唔緊要啦」之後對住兒子問幾時返屋企嘅短信講「咁多年來,我仲獻出咗我嘅燦爛人生」,嘩,可以好多讀法。到底佢獻出人生俾公司定係俾家人?獻俾(呢間)公司是否可悲?女性將人生獻俾家人又是否應份?佢嘅人生到底係獻出前定獻出後燦爛?獻出前燦爛,獻出咗仲燦唔燦爛?獻出後燦爛,又可唔可能?獻俾家人後燦爛或有可能,不過佢話冇假放,咁家庭人生仲燦唔燦爛?  Update:多謝網友comment,我係聽錯咗應該係「變」出燦爛人生,唔好意思,不過criticism大體一樣 ── 燦爛人生在公定在私?做呢份工可否燦爛?冇假放在私變唔變得出「生活」都成問題,仲講「燦爛」「人生」? ➨ 我實會講錯嘢,你地comment多啲啱㗎喇,好似TVB錯就要投訴呀!

 

第二個:辛勤通宵工作天都未光齊回家,自動有一雙無名無相主婦手奉上靚湯,持家呢位,或許一同辛勤通宵工作。分開睇或者唔覺,夾埋一齊睇,「男主外女主內」漸現:即使「在外」,媽媽員工仍然要分神理個仔嘅SMS,或者換個講法,仍然想理,想好似雙靚湯手咁奉獻;而老公員工呢,做嘢大晒,返到屋企回望奉上靚湯嗰位,以為佢要講同「變出燦爛人生」一樣肉麻嘅說話,原來係安樂飲住湯話「搵到自己」。即:女人嘅付出係俾人地嘅,男人嘅付出係俾自己嘅。

 

另外仲有一點,響呢度唔係太明顯其實唔洗批評,不過其他廣告太多,你覺得係嘅就自己歸類,唔係就算。廣告嘅主角孩子,通常都係仔,係女嘅話通常都係關於情塔同嫁人=大個要男人照顧,男仔唔同,男仔用來做奶粉廣告啲所謂醒目仔啦、銀行廣告啲要栽培嘅下一代啦,都係好有前途(而呢個前途屬於自己)嘅成龍。睇返地鐵呢兩個廣告,交代完故事臨尾仲要打字話「已婚」、「育有」幾個細路,目的當然係「心繫生活」表現呢啲奴隸同我地呢啲奴隸一樣係有家庭嘅人,人性化冷冰冰嘅logo同企業從而得到共鳴同信任,不過again,呢篇唔講呢啲,我地睇下係仔定女先:女客務主任育有1子1女,不過淨係得個仔出鏡,廣告中個 配 角 女仔呢,要人幫佢戴帽、要人抱、要人湊;男技術員育有2子,「搵到自己」嘅佢家庭完整,有兩個仔相信同飲湯一樣滿足,而以佢嘅年齡,相信嗰兩個仔都同佢一樣成家立室顧住工作所以唔出現或響房睏緊覺等起身飲那碗應份的湯,完。

 

[ 當一個廣告係咁,你可以話諗多咗,但係當一百個廣告裏面九十五個、一千個裏面九百八十個都係咁,就係現象。現象未必明顯,唔明顯嘅現象先至可怕,因為我地會不知不覺跟隨某種思考模式,即使有害。]

  1. 第一個係講「變」出咗我嘅燦爛人生,本身個廣告都係講緊「百變站員」

  1. 十月 31st, 2011
  2. 十一月 25th, 2011

發表迴響

